Do zadań wykonywanych na stanowisku głównego księgowego należy:
1. Prowadzenie rachunkowości Ośrodka Pomocy Społecznej w Wolinie.
2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
4. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
5. Nadzór nad rachunkowością, księgowością finansową OPS zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
- organizacja i kontrola obsługi dokumentów w sposób zapewniający sprawny przebieg operacji gospodarczych, terminowe przekazywanie rzetelnych informacji księgowych,
- prawidłowe i bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokonywanie rozliczeń finansowych,
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych i sprawozdań finansowych,
- nadzór nad całokształtem prac związanych z rachunkowością wykonywanych przez podległych pracowników,
- prawidłowe ustalanie stanu majątkowych, windykacja należności.
6. Prowadzenie gospodarki finansowej OPS zgodnie z obowiązującymi zasadami, podlegające w szczególności na:
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i zapewnieniu właściwej ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego ściągania należności opłat zobowiązań,
- prawidłowym ustaleniu i opłaceniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenie społeczne, wynagrodzeń pracowników,
- prawidłowym dysponowaniem środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunkach bankowych i kredytach.
7. Nadzór i kontrola prac interwencyjnych składników majątkowych i zobowiązań OPS oraz końcowe rozliczenia.
8. Opracowanie sprawozdań finansowych i sprawozdań statystycznych.
9. Informowanie Kierownika OPS o wszystkich stwierdzonych nieprawidłowościach, a zwłaszcza mających wpływ na efekty ekonomiczne – finansowe OPS.
10. Zorganizowanie i nadzorowanie prac podległych sekcji w sposób zapewniający pełną realizację zadań.
11. Staranne i rzetelne realizowanie zadań wynikających z ustawy o rachunkowości w tym:
- przyjęcie zasad (polityki) rachunkowości,
- prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
- okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego aktywów i pasywów,
- wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą,
12. Główna księgowa jest obowiązana do przekazywania informacji wynikających z ksiąg rachunkowych w celu:
- obliczania podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych,
- sporządzanie deklaracji o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionych strat) przez płatnika podatku dochodowego.
Do zadań podinspektora ds. realizacji świadczeń pomocy społecznej należą następujące obowiązki:
- Prowadzenie dokumentacji w zakresie realizacji świadczeń pomocy społecznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w ustawie o pomocy społecznej.
- Prowadzenie ewidencji ZUS podopiecznych, naliczanie list składek na ubezpieczenie zdrowotne.
- Przygotowywanie list wypłat zasiłków przyznanych decyzją administracyjną.
- Sporządzania informacji, meldunków i sprawozdań z realizacji świadczeń, w tym elektronicznych przesyłów, sporządzanie bilansów zapotrzebowań na środki finansowe w zakresie świadczeń pomocy społecznej.
- Prowadzenie rejestrów osób i rodzin korzystających pomocy społecznej.
- Współpraca z pracownikami socjalnymi w zakresie aktualizowania danych w systemie „Opieka” dotyczących osób korzystających z pomocy.
- Ścisła współpraca z księgową w zakresie opisywania faktur, not, rachunków przychodzących do tutejszego Ośrodka.
- Prowadzenia rejestru przychodzących faktur, not, rachunków.
- Wydawanie zaświadczeń o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej.
- Monitorowanie, uzupełnianie, prowadzenie, poprawianie słowników w systemie „Opieka” w zakresie podstaw prawnych, uzasadnień, rozstrzygnięcie decyzji.
- Obsługa komputera na stanowisku pracy.
- Przygotowywanie dokumentów do archiwum ze swojego stanowiska pracy (dokumenty i dyskietki). Prowadzenie archiwizacji systemu ” Opieka”.
- Ewidencjonowanie haseł, kodów dostępu dla pracowników socjalnych.
- Aktualizowanie informacji umieszczonych na pomieszczeniach zajmowanych przez Ośrodek.
- Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie i udział w szkoleniach oraz doskonalenie umiejętności pracy w zespole.
Do zadań inspektora ds. administracyjnych płac i ZUS należy:
- Przygotowanie list płac dla pracowników.
- Przygotowanie rozliczeń pracowniczych do ZUS.
- Przygotowanie wszelkich zakupów na potrzeby OPS wg. ustawy o zamówieniach publicznych.
- Prowadzenie archiwum zakładowego, przekazywanie materiałów do archiwum w Urzędzie Miasta i Gminy Wolin, prowadzenie dokumentacji.
- Przygotowanie danych do sprawozdań ZUS i GUS.
- Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach, samokształcenie oraz doskonalenie pracy w zespole.
- Bieżąca kontrola przepisów dotyczących ZUS i spraw pracowniczych.
- Zgłaszanie wszelkich napraw sprzętu biurowego i innych.
- Zamawianie niezbędnych druków urzędowych, finansowych dla poszczególnych sekcji.
- Rzetelne i efektywne wykonywanie pracy, zadań powierzonych przez głównego księgowego i Kierownika Ośrodka.
- Obsługa komputera na stanowisku pracy.
- Pełnienie zastępstwa za referenta ds. realizacji świadczeń pomocy społecznej.
- Prowadzenie realizacji świadczeń pomocy społecznej wspólnie z referentem.
- Wykonywanie zadań zleconych przez kierownika lub głównego księgowego wchodzących w zakres pracy zawodowej
Główny księgowy
mgr Beata Szulińska
Inspektor d.s administracyjnych płac i ZUS
mgr Mariola Michalska
Inspektor d.s realizacji świadczeń pomocy społecznej
mgr Kamila Charuk
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Pacholska | 05-02-2009 08:36 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 05-02-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Krzysztof Konieczny | 20-04-2022 20:27 |